خبرهای داغ:
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین؛  

اربعین، نماد همبستگی امت اسلام است/ثبت‌نام قطعی ۱۰ هزار قزوینی در سامانه سماح  

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: باید وحدت عراقی ها و ایرانی ها حفظ شود، اربعین نماد همبستگی و محبت به اهل بیت است که همان محبت به اهل بیت همبستگی را در بین ما بهتر خواهد کرد.  
کد خبر: ۹۴۵۳۰۵۹
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مسئولان توسعه و بازسازی عتبات قزوین و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند. 

حجت‌الاسلام افشار رابط بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین بیان کرد: یکی از رسالت های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین، رسالت فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است که همین رسالت به بعثه مقام معظم رهبری واگذار شده و طی جلسه ای با مسوولین کشور، بخشی از این سیاست ها را طبق آیین نامه به ما ابلاغ کردند.

وی در ادامه افزود: همان طور که بارها شنیده ایم مقام معظم رهبری هم فرموده اند حرکت اربعین یک حرکت فرهنگی است. ما می‌خواهیم زائرانی که برای زیارت اربعین مشرف می‌شوند یک توشه‌ای را با خود بیاورند که این جزو رسالت های کمیته فرهنگی و آموزشی است.

حجت‌الاسلام افشار خاطر نشان کرد: مسئله بعدی این است که باید وحدت عراقی ها و ایرانی ها حفظ شود، اربعین نماد همبستگی و محبت به اهل بیت است که همان محبت به اهل بیت همبستگی را در بین ما بهتر خواهد کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین گفت: استقلال و عزت عراقی ها که از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید حفظ شود و نباید میزبانی را از عراقی ها گرفت به نوعی عراقی‌ها احساس کنند که ما موکب داران آنها را از میدان به در می کنیم.

رابط بعثه مقام معظم رهبری افزود: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بهتر است سفر را کوتاه کنیم و سفر را ۲۰ الی ۲۵ روز مانده به اربعین را آغاز کنیم تا همسفر سهلی را تجربه کرده و هم سلامت زائرین تضمین شود.

حجت‌الاسلام افشار گفت: شعار اربعین امسال (اَنا مِن حسین) است که در ۲۳ خرداد رونمایی شد.

حجت الاسلام افشار در پایان با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان اربعین استان قزوین گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار نفر از آنها ثبت نام قطعی هستند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار